لبیک یا شباهنگام!

بی مقدمه و بی حرف تنها به دعوت شباهنگام (دوست جون) میریم سراغ بازی ..... ( اگه فکر کردین این جمله اول رو از بهار تقلید کردم هرگز نمی بخشمتون!  )

-بهترین فیلمی که تاحالا دیدم: شبهای روشن ( کلا" از فیلمای این مدلی خوشم میاد! ولی اکثر مردم وقتی داشتن از سالن سینما می اومدن بیرون یه چیزایی شبیه بد و بیراه می گفتن. نمی دونم به کی!!! )  

۲-بهترین دوست : بدون هیچ لوس بازی ای باید بگم بهترین دوستم مامانمه!

۳-بهترین درس دانشگاه: به جز درس "شیمی فیزیک" که خیلی دوسش داشتم" اندیشه اسلامی 2 " !! ( البته به خاطر استادش که خدا بود! جوری حرف میزد که خیلی از کسایی که این درس رو پاس کرده بودن هم باز می اومدن سر کلاس. حتی زمین کلاسمون پر میشد! یه چیزی بگم که علتش رو بفهمین. بسیجی های دانشگاه دشمن خونی این آقا بودن! و هر کاری می کردن تا زیرآبشو تو گروه معارف بزنن! )

۴-سمج ترین فردی که باهاش ارتباط داشتم: یه آدم سمج دوست داشتنی که ... ( فکر می کنم اولین و آخرین کسی بود که سماجتش کلافه م نمی کرد...هی روزگار! ) 

۵-وحشتناک ترین صحنه ای که تو عمرم دیدم : قبلا" تو یکی از پستهام نوشته بودم: یه جنازه ی بدون سر تو یه صحنه ی تصادف تو بزرگراه. 

۶-بهترین سفری که تاحالا رفتم: کویر مصر که شرحشو خوندین. ( به خاطر متفاوت بودنش )

۷-خوشمزه ترین غذا: چون الان سیرم هیچ غذایی! ولی جدی من همه ی غذاها رو دوست دارم حالا اگه بخوام یهویی بگم میگم قیمه بادمجون.

۸-خوش اخلاق ترین آدمی که تابه حال دیدم: خودم! البته وقتی همه چی میزونه و دلیلی برای بداخلاقی وجود نداره!! جدیش میشه یکی از دوستام که تو این 5 سالی که با هم هستیم تا حالا عصبانیت یا حتی اخمشو ندیدم!

۹-بی مزه ترین غذایی که تاحالا خوردم: بعضی آش های نذری. آخه بعضیا فقط برای رفع تکلیف نذری می پزن و این اجبار تو مزه ی غذا کاملا خودشو نشون میده! خصوصا اگه آش باشه!

۱۰-باحال ترین فرد تو اقوام : همونی که بهار گفت! اگه بخوام دقیق بگم میشه داماد داییم! اینم روشنگری! 

۱۱-شیرین ترین روز عمرم: روزی که اولین شعرم رو سرودم!

۱۲-ورزش مورد علاقه: شنا ، ایروبیک ، یوگا

۱۳-تاثیرگذارترین فرد توزندگیم: "ترین" وجود نداره. خیلی ها بودن.

۱۴-بهترین خواننده ی مورد علاقه ام: محسن چاوشی. صدای خاصش دیوونم می کنه.

۱۵-بهترین بازیگر مرد موردعلاقه ام: ایرانی: رضا کیانیان و مهدی هاشمی به اندازه ی مساوی! ، خارجی: راسل کرو

۱۶-هنرپیشه ی زن مورد علاقه ام: ترانه علیدوستی

۱۷-مسخره ترین ورزش: گاوبازی ( البته اگه ورزش محسوب بشه! )

۱۸-گران ترین کادو که واسه کسی خریدم: والا یادم نمیاد! شما بذارین به حساب تواضع! 

۱۹-کادویی که دوس دارم دیگران واسم بخرن: یه سگ پشمالوی کوچولو! که میدونم هرگز کسی بهم این کادو رو نمیده! 

۲۰-تلخ ترین خاطره: ده-دوازده روز بستری بودن مامان بزرگ عزیزم که شاهد عذاب کشیدنش بودیم و نهایتا" فوتش.

نظرات 34 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:50 ب.ظ http://navidam.blogfa.com

اه مینوشتی بهترین دایی وبلاگی دایی نوید چر فراموش کردی میکوشمت.
امیدوارم بهترین و خوبترینهای زندگی ات همیشه باشه و خوشترین۸۰۲۱۵

خوب من مسائل بدیهی رو ننوشتم.اینکه مشخصه شما یکی از مهربونترین و بهترین دوستام هستین. البته من باید می نوشتم بهترین عموی وبلاگستان نه دایی چون بهتون میگم عمو نوید :)

زری دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:17 ب.ظ http://everlife.blogfa.com

منم فیلم شبهای روشن رو دوست داشتم.
بقیه بهترین ها رو خیلی باید فکر کنم.

بزن قدش عزیزم
عزیزم فکر کن بنویس. بازی جالبیه

شادمهر دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:55 ب.ظ

عجب!!!

خسته نشی شما با این کامنت طولانی! :)) بدو برو استراحت کن. حالا از چی تعجب کردی؟

مکتوب دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:18 ب.ظ

اهوم.بهترین فیلم هنوز ندیدم.2 بهترین دوستم حبیب دیونه3 بعدی4 برادر زن داداشم.اه وحشتناکه5 خودمو تو اینه دیدم با ریش6 هنوز نطلبیده7 هر غذای نونی باشه ما می خوریم.8 مامان اخرشه10 خودم11 به تیم پاس تهران یه گل زدم اونم با کفش بدون استوک از سر فقر تو زمین چمن.12 رجوع شود به سوال قبلی13 حاج اقا قرائتی.خیلی ها بودن.14 خودت گفتی15 ایرانی.بازی اتیلا پسیانی رو دوست دارم.16گلی خانومم خوبه.دوس دارم بازیشو17 ورزشی که ساکن باشه از نظر من دو زار نمی ارزه.18 یه رایانه همراه اسمش چیه لب تاب.لپ لپ.بلد نیستم اسم اصلیشو19 نوبت اقایون میشه زیر پوش و جورابه دیگه20 بودن تو این نظام لعنتی .بودن تو ستم این حکومت ضد انسانیت هر لحظش برام عذاب اوره.

دستت درد نکنه. جالب بود مخصوصا شیرین ترین روز زندگیت. نگفته بودی کلک :)

Al دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:01 ب.ظ http://triplex.persianblog.ir/

میگن آدم ها رو میشه از روی فیلم های مورد علاقشون شناخت، البته شما به یک فیلم بیشتر اشاره نکردید پس من هم قضاوت نمی کنم

بعدشم همه ی دخترا بازیگر مورد علاقشون راسل کرو، شما یکم متفاوت باش... البته یه شایعه ای هم هست که میگه تمام زن ها هنرپیشه هالیوود عاشق راسل کرو هستند... شما به این جمع خوش آمدید...

منو از همون یه فیلم هم میتونی بشناسی. اجازشو صادر می کنم!!

بعدشم من والا نمی دونستم راسل کرو رو بقیه هم اینقدر دوست دارن. پس معلومه واقعا دوست داشتنیه.

درضمن مرسی از جمعی که منو واردشون کردی. الان باید خوشحال باشم یا ناراحت؟ D:

کتایون دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:38 ب.ظ http://goodmorning.blogfa.com/

شما همتون شناگرین ها

من شناگر بودم اما متاسفانه چند سالی میشه که رنگ استخر رو ندیدم ولی به زودی باز شروع میشه. خوشحالم :)

اتل متل دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:02 ب.ظ http://shilly-shally.blogfa.com

فکر کنم من هیچ وقت نتونم "ترین" های زندگیمو پیدا کنم. به دلیل همون ثبات شخصیت که معرف حضورتون هستن!!!

مطمئن باش من و تمام کسایی هم که میگن جواب های دقیق نمیگن. همه چی متغیر و نسبیه ولی خوب بعضی نقاط تو زندگی یه خرده پر رنگ تر میشه. فقط همین!

شادمهر دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:16 ب.ظ

بماند!

مردم از پست آدم تعجب می کنن بعد میگن بماند! خوب حداقل عجبش رو هم تو دلت می گفتی که فضولیمون گل نکنه! D:

شادمهر دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ب.ظ

وقتی هدف فقط گل انداختن فضولی گذارنده ی پسته واسه چی عجبشو تو دلم بگم؟!

آهان! خوب این یه چیزی! به هدفت رسیدی. خیالت راحت! D:

کِلک شید سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ق.ظ http://hoorshid.blogsky.com

چه خوب که خوش اخلاقین


روحشون آروم باشه...

اون که شوخی بود! ولی واقعا خوش اخلاقی نعمت بزرگیه! ایشالا نصیبمون بشه.

ممنونم دوست عزیز. روح رفتگان شما هم شاد باشه.

Al سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:12 ق.ظ

شما فقط باش تا وقتش خودم خبرت می کنم...

من بی صبرانه منتظرم تکلیفمو معلوم کنی! :))

شباهنگام سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:17 ق.ظ

اوندش ممنون که بازی نمودین
بعدنشم من از ترس تو نگفتم جرج کلونی بعدش تو می پیچونی میگی راسل کرو؟؟؟؟؟
خوب من از این تریبون اعلام میکنم که جرج کلونی هم از نظر جذابیت می باشد
بایست ببینیم اون شیرین ترین روز عمرت واسه دیگران چه روزی بوده(شکلک شیطانی از نوع بدجوررررر)

اولا" خواهش می کنم

دوما" دقیقا درست گفتی. جرج کلونی که بی نظیره. ولی من راسل کرو رو از نظر بازی گفتم! دارم فکر می کنم سر چه موضوعی این قضیه جرج کلونی رو بهت گفته بودم :)

اون شیرین ترین روز واسه اونا روز معمولی ای بود چون نذاشتم کسی بفهمه! D:

بهار مهرگان سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:57 ق.ظ http://www.baharmehregan.blogfa.com

قیمه بادمجون و کویر مصر و محسن چاووشی و ترانه علیدوستی و آش نذری رو خوب اومدی !

:) چه نقاط اشتراک خوبی

Pemi سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:34 ق.ظ

با 17 موافقم!

D:

بهار (سلام تنهایی ) سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:32 ب.ظ http://beee-choneh.persianblog.ir

بابت روشنگری بابت باحال ترین فرد فامیل ممنون واقعا و جدا که بی نظیر روشنگری کردین عزیزم ..
اون جمله ی اول هم واقعا که اصلا کی از این فکرا می کنه شما راحت باش ...
خاطره ی تلخ هم دقیقا همین منظورم بود ....روحت شاد مامان بزرگ مهربون ...
ورزش بله شنا .. بدو بیا ببرمت استخر دوباره شروع کن..

من راحتم مهم اینه که شما راحت باشین :))

شنا رو دوباره شروع می کنم اونم تو یه استخر نو! دم در خونمون استخر داره باز میشه به چه خوشگلی! البته فقط استخر نیست. کلا" باشگاه ورزشیه! شما هم تشریف بیارین خوشحال میشیم :)

بهار (سلام تنهایی ) سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:35 ب.ظ http://beee-choneh.persianblog.ir

اگه هم کمی دیر اومدم برای این بود که ویندوزم ترکیده بود به سلامتی الانم ویندوز جدید نصب کردم کلی هم باحاله ..کلی هم تنوع شده .کلی هم خوشمله ...تازه صفحه ی وبلاگت خیلی شفاف تر شده ...بگو ای ول ..

ویندوزتون مبارک به سلامتی. ایشالا خوش قدم باشه! ای ول!
والا تنوع رو خوب اومدی ولی این وفاداری ِ من بیچارم کرده! الان دقیقا دو سال و نیمه داره با ویستا کار می کنم هم من به اون عادت کردم هم اون به من! نه که من خیلی دقیقم اصلا هم خراب نمیشه که برم عوضش کنم :))))) ( حالا اون ترکیدگی چند ماه قبل رو اگه نادیده بگیریم! )

دوجه خان! چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:49 ق.ظ

دست شما درد نکنه! با همه آره با ما هم آره؟؟
داشتیم؟
حالا خین و خین ریزی؟؟
یکی طلبتون!
خوش باشید.

به به! جناب دوجه خان جان! مقدمتون مبارک! خوش اومدین! افتخار دادین :)

نه بابا! خون و خونریزی چیه؟ من غلط بکنم! اشتباه تایپی بوده حتما" D:

مرسی شما هم همینطور

مهشید چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:07 ب.ظ http://Little-violin-2.blogfa.com

این عکس دختره که ویالن دستشه رو دوس داااااااااااارم

خوب قابلتو نداره عزیزم. به اسم وبلاگ تو خیلی میادا :)

pemi چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:09 ب.ظ

میگم به دلم موند یکی منُ به بازی وبلاگی دعوت کنه! :دی
واجب شد خودم دست به کار شم بلکم بازی چیزی ابداع کنم. خودمم توش شرکت کنم

الهی بمیرم :((
من خودم معمولا یادم میره آخر بازی کسی رو به بازی دعوت کنم اما اگه تا حالا جزو امنتخابای بازیم تو نبودی علتش اینه که مینی مال می نویسی و فکر می کردم اصلا اهل بازی وبلاگی نیستی. از این به بعد یادم می مونه حتما :)

ملشن پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:11 ب.ظ http://shishehdelan.blogfa.com

سلام
خیلی جالب بود
مرســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی واقعا
اگه دوست داشتی به وب من سر بزن و اگه دلت خواست اجازه تبادل لینک بده
اشک عاشق دیدنی نیست همه حرفا گفتنی نیست

سلام. ممنون. چشم میام :)

حمید پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:06 ب.ظ http://abrechandzelee.persianblog.ir/

۱-؛شبهای روشن؛...تو سینمای ایران یه استثناس...
اتقاقا همین یکی دو پست پیش نوشتم که اسم وبلاگ ناکام قبلیم شبهای روشن بود...انقدر این فیلمو دوس داشتم که همونروزی که دیدم فیلمنامه اش رو هم خریدم!...

خوب پس تو هم جزو کسایی بودی که تو سینما حسابی عشق کردی. من اصلا دلم نمی خواست فیلم تموم شه!

حمید پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:13 ب.ظ http://abrechandzelee.persianblog.ir/

۲- اگه نمیگفتی ؛بدون لوس بازی؛ حتما تو دلم میگفتم ولی حالا که گفتی شرمنده شدم و نمیگم۱
۳-همیشه از خودم میپرسیدم آیا ممکنه کسی هم از شیمی خوشش بیاد! ممنون که پیدا شدی!
۴-داستان تازه داشت جالب میشد که رفت توی سه نقطه!
۵-واقعا این صحنه رو دیدی!؟...تصورش هم وحشتناکه...
۱۰-اونوقت همچین اقوام دوری رو شما چند وقت یه بار میبینید که باحال بودنش بهتون ثابت شده!(شاید هم ما خیلی آدم گریزیم که اقوام نزدیک رو هم سال به سال نمیبینیم!)...

2- دشمنت شرمنده! در هر صورت من جدی بودم!
3- خودم هم تا سال پیش دانشگاهی دقیقا همین سوال رو از خودم می پرسیدم! حالا جریانات داره علاقه مند شدنم به این رشته!
4- خوب تقریبا معلومه چیه دیگه!
5-اوهوم... متاسفانه!
10-نمی دونم والا! برای ما که با داییم و دخترداییم همسایه هستیم و تقریبا هفته ای یه بار دور هم جمع میشیم اصلا داماد دایی فامیل دوری محسوب نمیشه! البته ما کلا" با فامیل های چند درجه اون ور تر هم رفت و آمد داریم! :))

حمید پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:19 ب.ظ http://abrechandzelee.persianblog.ir/

۱۵- من موندم چرا حتی یکی از بانوان محترمه نمینویسه ؛محمد رضا گلزار؛!؟...اونوقت حتما اون عمه کهنسال منه که انقدر از فیلمای ایشون استقبال میکنه که میلیاردی میفروشه!
۱۷- جسارتا گاوبازی رو هیچ رقمه حتی با پارتی بازی هم نمیشه قاطی ورزشا حساب کرد!

15- من گلزار رو بازیگر نمی دونم که بخوام به عنوان بهترین بازیگر ازش نام ببرم. جدی میگم! خداییش قابل مقایسه با امثال کیانیان و پرویز پرستویی و ...هست؟ اون همون بهتر که بره مدل بشه. تازه کارشناسای مدلینگ میگن هیکلش به درد این کار هم نمی خوره!! به هر حال من واقعا نمی دونم چرا فیلماش میلیاردی میفروشه. آخه ارزش داره آدم فقط به خاطر چهره ی یه نفر بره یه فیلم درپیت رو ببینه؟!! من که حتی آتش بس رو هم سینما نرفتم. تازه اون بهترین فیلمش بود!
17-من معذرت می خوام ! حدس میزدم :)

حمید پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:21 ب.ظ http://abrechandzelee.persianblog.ir/

و ۲۰...
بهمن ۷۷...مادربزرگم که یهو افتاد...به مادرم که شیشه هارو پاک میکرد گفت ؛آره..خونه رو آماده کنید مهمون دارید؛...بعد یه هفته پرستاری روزی که رفته بودم انتخاب واحد فوت شد...
خدا همه مادربزرگا رو بیامرزه...

خدا بیامرزدشون...
میتونم درک کنم چه حالی شدی. بخصوص که من هم از بچگی با مادربزرگم زندگی کردم ولی حیف که روزای آخر تو خونه نبود..

masih جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:00 ق.ظ

salam kheili hkoshalam ke dobare in forsato peyda kardam ta webeto bebinam ... omidvaram be soroodane sher edame bedi
dar zemn tarinhaye bahali dari khosheman aamad basi

az in be bad ziad misaram inja s....l

خوشحال میشم خودتو معرفی کنی. اگه از دوستای قدیمی هستی متاسفانه یادم نمیاد :(

در هر صورت ازت ممنونم دوست من. لطف داری. بیا منتظرتم :)

غزل خونه جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:28 ب.ظ http://ghazalkhoone.persianblog.ir/

سلام علیکم
می بینم که زدی توی خط بازیهای روشنگرانه و اعتراف گونه. داری واسه کهریزک و اوین تمرین میکنی؟!!!

علیکم السلام
یه خدا نکنه هم می گفتی! چقدر بی رحم! :))
من احتیاجی به تمرین ندارم استعداد اعتراف کردن تو خونم هست!

کتایون شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:30 ب.ظ

من کتایونمصبح بخیر وبلاگمه

:)) فکر می کردم مثلا خودت به اسم وبلاگت معروف شدی!!

نوید شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:48 ب.ظ http://navidam.blogfa.com

سلام خوبی؟

علیک سلام. خوبم عمو نوید شما خوبین؟ :)

نوید شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:49 ب.ظ

خوشی. کی آپ میکنی

ایشالا به زودی :)

بهزاد شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:03 ب.ظ http://dsbehzad.blogfa.com

غرض که عرض ارادت بود!((: ولی یه نکته ای! شما سگ رو بی خیال شو کلا! ما قبلا یه نمونه از این کیرن تریر ها رو خریدیم به جون خودم سر هفته رو بازوها و پشتم پر شد از لکه های قارچی مالاسزیا فورفور! حالا خیر سرم سگه کلی پودر و شامپو و این چرت و پرت ها رو داشت و از این نژادهایی بود که ریزش مو شون کمه ...اما دیگه دیگه! کلا گفتم که بی خیالش بشی ! ((:

ما هم ارادت داریم دکتر جان!
من که چه بی خیال بشم چه نشم فرقی نداره در کل! اما خوب خیلی ها هستن که سالهاست سگ و گربه دارن و ککشون هم نگزیده! نمی دونم والا! در هر صورت مرسی از اینکه باعث شدی دلخوش بشم و حسرت نخورم! :)

ابهام .. شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:30 ب.ظ

مرسی که تنهام نمیذاری !

تشکر لازم نیست... مگه قراره دوستامو تنها بذارم؟

دارینوش یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:19 ق.ظ http://Fly.blogsky.com

سلام.
خیلی جالب بود این بازی .تابحال بهش فکر نکرده بودم . حداقلش این بود که به این چیزا فکر کنم . چون نمی تونم به گزینه های تو نظری بدم پس مال خودمو می ذارم.
۱-بهترین فیلمی که تاحالا دیدم: گرین مایل – شب یلدا
۲-بهترین دوست : مهدی پسر داییم ، اسی ، مری ، وحید
۳-بهترین درس دانشگاه: شبکه های کامپیوتری
۴-سمج ترین فردی که باهاش ارتباط داشتم : مری
۵-وحشتناک ترین صحنه ای که تو عمرم دیدم : تصادف تو جاده کاشان اصفهان
۶-بهترین سفری که تاحالا رفتم: شمال 88
۷-خوشمزه ترین غذا: قورمه سبزی
۸-خوش اخلاق ترین آدمی که تابه حال دیدم: مامانم
۹-بی مزه ترین غذایی که تاحالا خوردم : یادم نمی آد
۱۰-باحال ترین فرد تو اقوام : دایی بزرگم
۱۱-شیرین ترین روز عمرم: روز آشنایی با ...
۱۲-ورزش مورد علاقه: شنا
۱۳-تاثیرگذارترین فرد توزندگیم: بابام
۱۴-بهترین خواننده ی مورد علاقه ام: سیاوش قمیشی
۱۵-بهترین بازیگر مرد موردعلاقه ام: ایرانی : انتظامی ، فروتن خارجی: ال پاچینو - نیکول کیدمن - مل گیبسون
۱۶-هنرپیشه ی زن مورد علاقه ام: ایرانی : گلشیفته فراهانی خارجی : نیکول کیدمن
۱۷-مسخره ترین ورزش: کشتی کج
۱۸-گران ترین کادو که واسه کسی خریدم: برای بچه داداشم گرفتم. البته با توجه به حقوقم
۱۹-کادویی که دوس دارم دیگران واسم بخرن: نمیدونم ، زیاد مهم نیست برام
۲۰-تلخ ترین خاطره: رفتن ...

چه خوب که بازی کردی...ممنون :)

شادمهر یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:49 ب.ظ

چشمک همچنین! D:

بزرگ جزیره چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:23 ب.ظ

ممنون خیلی جذاب نوشتی واسه اولین بار
شوخی کردم. پست جالبی بود. مرسی

خواهش می کنم قابل نداشت. :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد