چه طولانی شد!

خوب به سلامتی این هفت هشتمین متنیه که دارم می نویسم و هیچ نمی دونم مث قبلیا پاکش می کنم یا نه! 

یه چیزایی نوشتم گفتم الان شماها رو افسرده می کنم پس پاکشون کردم. 

یه چیزایی نوشتم دیدم نه. توهینه یه جورایی. پس پاکشون کردم. 

یه داستان نوشتم دیدم شد آینه ی دق پس پاکش کردم! 

یه شرح حال از خودم نوشتم دیدم به شدت بی مزه شد پس پاکش کردم!  

خاطره هم که هیچی! انگار مخم کلا عشقش نمی کشه به گذشته ها فکر کنه! منم اذیتش نمی کنم. چه کاریه اصلا؟ 

تنها راهی که برامون می مونه اینه که بشینیم دور هم در مورد سریالای قشنگ قشنگ فارسی وان صحبت کنیم! خوب درسته که واقعا قشنگن (از اون لحاظ!) ولی خوب همچین بی فایده هم نیستن. مثلا کمترین فایده ی سریالای فارسی وان اینه که انواع و اقسام روش های آدم کشی و تجاوز و بخصوص فال گوش وایسادن رو یاد می گیریم. البته درصورتی که مغز ما هم مث شخصیت های این سریالا در حد هویج کار کنه!  

مثال ها: 

درجستجوی پدر-روش تجاوز-:  مارگاریتا تو سن 15 سالگی درحالیکه تو یه مهمونی بهش مشروبی دادن که توش داروی خواب آور ریخته بودن ، مورد تجاوز قرار گرفت و به خاطر همین کلی سختی کشید و به خواهر کوچکترش هم مدام تذکر میداد که مواظب خودش باشه. دقیقا خواهرش هم وقتی 15 سالش میشه به همون روش بهش تجاوز میشه! و مطمئن باشین اگه یه خواهر دیگه هم داشتن همین داستان تکرار میشد و دقیقا هم تو سن 15 سالگی!  

سفری دیگر -روش آدمکشی-: ایزابل و آندرس، پدرو( شوهر ایزابل) رو کشتن تا با هم ازدواج کنن. روششون هم به تدریج ریختن سم تو غذا و مشروب بوده. حالا دقیقا ایزابل داره با همین روش خود آندرس رو سربه نیست می کنه. این همه ابتکار عمل و این همه هوش آندرس شگفت آوره!  

البته این روش ها تو سریالای دیگشون هم هست. طوری که مثلا من مطمئن شدم اگه یه روزی پام رسید اون طرفا از هیچ احد الناسی نوشیدنی قبول نکنم چون یا می خوان منو بکشن یا بهم تجاوز کنن!

دو سه تا سریال مختلف! -روش فال گوش وایسادن-: در واقع احتیاجی به کار خاصی نیست. تو می تونی مث درخت وسط خونه و جایی که همه می تونن ببیننت وایسی و خیلی راحت به حرف دو نفری که دارن مثلا یواشکی با هم حرف میزنن گوش بدی. و اونا هم اصلا نمی تونن ببیننت. خیالت راحت!  

 

علاوه بر این ها میشه به فواید دیگه ای هم اشاره کرد. مثلا یکیش اینکه خوشحال میشی از اینکه تو یه کشور پیشرفته زندگی می کنی که توش "قفل" ساخته میشه چون تو این کشورای خارجکی جهان سوم چیزی با این اسم، وجود خارجی نداره! بیچاره دو نفری که دارن با هم گل میگن و گل میشنون و تازه دارن به یه نفر دیگه هم خیانت می کنن یا مثلا دارن یواشکی دزدی می کنن اونم تو یه خونه ی کاروان سرا مانند و پرجمعیت! همش زرت و زرت در اتاق باز میشه و یکی میاد تو اتاق و این بیچاره ها آبروشون میره. واقعا تازه می فهمیم قفل برای در چه نعمتیه! 

 

فوایدی از این دست بسیاره. اینقدر این سریالا سوتی دارن که بخوای بشمری تمومی نداره. ولی مهم ترین نتیجه ی دیدن این سریالا اینه که می فهمی باباااااااا سریالای خودمون عجب نعمتی هستن و تا حالا خبر نداشتیم! 

 

و الان می تونین بپرسین چرا با وجود این همه سوتی تو این سریالا رو می بینی. در جواب باید بگم: به روم نیارین لطفا  

نظرات 25 + ارسال نظر
زری پنج‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:24 ب.ظ http://everlife.blogfa.com

چند روز پیش توفیق اجباری نصیبم شد و چند دقیقه از سریال فاصله ها رو که از تلوزیون پخش میشه دیدم. اون موقع بود که قدر سریالهای فارسی وان رو دونستم. خیلی بهتر از سریالهای خودمونه بابا. من که خیلی وقته دیدن تلوزیون اینا رو ممنوع کردم تو خونه.

زری جون...بابا بی خیال! این سریالای فارسی وان خیلی سوتی داره! نمیگم سریالای خودمون خوبه. منم دل خوشی ندارم از بس شعار میدن. ولی در حد سریالای فارسی وان هم ملت رو نخود فرض نمی کنه!

کتایون پنج‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:22 ب.ظ http://goodmorning.blogfa.com/

حالا فرض کن دختری هم داری و با دیدن این سریالها سئوالات مختلف به ذهنش میرسه.مامان تجاوز یعنی چی؟مامان چه جوری قبل از عروسی بچه دار میشن؟مامان چرا همه اینجا همو می بوسن ؟....
نمیشه هم تعطیلش کرد.شکر خدا هرجا هم میری رو همین کاناله

آره خیلی فراگیر شده. عیبش اینه که چون ماها عادت نداریم هیچی از بچگی در مورد این مسائل حرف بزنیم بچه ها یهو با دیدن این سریالا گیج شدن!

دخترآبان پنج‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:17 ب.ظ http://fmpr.persianblog.ir



تو نگاه میکنی تا فقط سوتیاشو دربیاری و درس بگیری من مطمئنم

مرسی که درک می کنی. اینو به بقیه هم بگو

خلاف جهت عقربه های ساعت جمعه 25 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:23 ق.ظ

به نظر من فارسی وان هم یه سیاسته... از طرف خودشونه... شایدم زیادی بد بینم... ولی نظرم اینه...

خوب به دلایل بعید می دونم. ولی خوب از طرفی از اینا هیچی بعید نیست!

شهاب جمعه 25 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:57 ق.ظ


به روت نمی آرم

اینقدر وضعم ناامید کننده ست که این شکلی شدی؟

ر.جنکی جمعه 25 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:00 ق.ظ http://fly.blogsky.com


اینهمه سوتی داره؟

خوبه باز خیلی چیزا دستگیرم شد. چطوری میشه یخورده یخورده آدم کشت و تو ۱۵ سالگی به یکی ... کرد.

دستت درد نکنه. من که این سریال ها رو ندیدم متاسفانه ولی اگه میشه بازم نکات آموزشی این سریال ها رو برام بنویس

باشه حتما نکات مهمشو می نویسم! به هر حال حیفه کسی بی نصیب بمونه!

مکتوب شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:16 ق.ظ

eeeeeeeee اهان.حالا شدی مدعی ضرغامی؟
والا من نظر دیگه ای دارم.اولین حسن این فارسی وان این بود که تا فی خالدون این ضرغامی و بقیه .... بدجور سوخته.دوم اینکه اینجا که میگی بد اموزی داره یا فکر ادم رو نخود حساب میکنه.خب اخه عزیز دل برادر کلمبیا رو چه به سریال ساختن.ادم میمونه حیرون .اینا اب نمیخورن.(همش تکیلا.شراب قرمز و...)تا حالا ندیدم از موبایل تو سریالاشون استفاده کنن .مخصوصا این سفری دیگر.

حالا بگذریم.اما من میگم خوب بوده فارسی وان.
اونم دلیل دارم.همین که مردم یه چیز نو و تازه رو تجربه کردن خیلی خوبه.بعد یه سوال دارم.این که یکی مثل مادر من سریال های ضرغامی رو ول کرده داره این فارسی وان رو میبینه.خودش هزار تا سوال داره.سما یعنی اینا زاییدن)
خب اینا نرگس میسازن اخرش سیروس مقدم خودشم نمیدونه چی ساخته.اینا سریال میگیرن .جومونگ 1/2/3/ الا ماشالا .بعد وزیر ارشاد نامه میده کره جنوبی که تو رو خدا از این سریال های که با فرهنگ مردم ما نزدیکه بیشتر بسازید.
حالا فرهنگ یه مشت ملخ خور و قورباغه خور شده فرهنگ ما! عجب
الا ایحال من مثبت میبینم حرکت فارسی وان رو.
بذار مثال اخرم رو بزنم.
درست روزی که ما ماهواره خریدیم.برنامه های ارایش و پیرایش زنان که توسط مردان داشت پخش میشد.این مادر عزیز ما مدام زیر لب فحش میداد و میگفت یا خدا.اخر زمان شده.و......
حالا گوشش عادت کرده و چشمش هم همین طور .که نه خیر اخر زمان نشده ما دائم دوست داریم خودمون رو تو اتیش جهنم ببینیم.
زیاد لودگی کردم.معذرت.

خوب درسته که این حرف من موافق حرفا و انتقاداتیه که تلویزیون ضرغامی می کنه. اما فقط نظر منه. به نظرم نمیشه حقیقت رو نادیده گرفت. حتی اگه به طور اتفاقی نظر ما موافق نظر به قول تو ضرغامی باشه. من فکر می کنم این سریالا صرفا سرگرم کننده ست و هیچ فایده ی دیگه ای نداره. ( تازه اگه ضرر نداشته باشه) چون داستانا و نوع پیشرفت داستان اونقدر دم دستی و بچگانه ست که اگه تا حالا می گفتم سیروس مقدم مخاطبشو بیشعور فرض می کنه حالا میگم این کلمبیایی ها مخاطبشون رو آدم هم حساب نمی کنن. مثلا تو سریال در جستجوی پدر نوع جمله ها و کلماتی که به کار می برن یا نوع پیش رفتن داستان دقیقا جوریه که انگار مخاطبشون بچه های زیر 10 سالن. مسلما سریالی که برای بزرگسالا ساخته میشه نباید اینقدر سر راست و ساده فهم باشه که یه بچه ی 6 ساله بفهمه. اما مطمئن باش این سریالو تقریبا راحت می فهمه.

در مورد سریالای کره ای فکر کنم اینا فقط از جهت پوشش و نوع برخورد جنس مخالفشونه که میگن فرهنگشون به ما نزدیک تره وگرنه هیچ ربط دیگه ای به ما ندارن. چون خیالشون راحت تره که موقع سانسور و اینا کمتر اذیت میشن

مرسی از نظرت. لودگی هم نبود. با حرفات در کل موافقم و سیاست های تلویزیون خودمونو اصلا تایید نمی کنم. اما به نظرم نباید صرفا چون با تلویزیون یا سیاست خودمون مخالفیم هر چیزی که مقابلش قرار می گیره رو تایید کنیم.

بهار (سلام تنهایی ) شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:35 ب.ظ http://beee-choneh.persianblog.ir

چند وقتی ست که ماهواره م پکیده ...من از این شبکه یه سریال ویکتوریا رو می دیدم که اونم فقط جنبه ی سرگمی داشت و از بس که همه جا حرفش بود ..ولی مدتهاست ندیدم ..

نه حرفشو نزن. اصلا این سریالا رو نبین که هیچ جوره بهت نمیاد

ر.جنکی یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:05 ق.ظ http://fly.blogsky.com

سلام.

آره راست کفتی همش تقصیره توئهږ














شوخی کردم بابا

سلام

:))

در هر صورت معذرت :)

حکایه یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:23 ق.ظ http://hekayeh.blogfa.com

تو فارسی وان گفتی و کردی کبابم

چرا؟ اینقدر دوسش دارین؟

نوید یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ق.ظ http://navidam.blogfa.com

من نمیدونم از دست وبلاگ این دوتا فامیل چه کنم هر وقت آپ´ میکنن من نمی فهمم. نگاه کن اصلآ ما در همه مورد مشک:ل داریم خیالت رو راحت کنم اینه که بنویس پ´اک نکن. پا ک کنها همه از بین رفت

آره والا پاک کنا از بین برن همچین بد هم نیست. البته باید در واقع کلید back space از بین بره!!!

بهار مهرگان یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 ق.ظ http://www.baharmehregan.blogfa.com

به روی من هم نیار نویسنده شب ! چون منم هر روز میبینم و فحش میدم ! مخصوصن این در جستجوی پدر که همه شخصیتهایش رسماْ خرن !!

ببخشید بی ادب شدم قاطی کردم !!‌

نمی دونم جدی! چرا ماها اینجوری هستیم. میلمون برای فهمیدن آخر داستان اونقدر شدیده که هر جوری هست تحمل می کنیم این سریالا رو!

اشکالی نداره. هممون در مقابل فارسی وان بی ادب میشیم فکر کنم

کتانه دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:24 ق.ظ

گلم پیشنهاد من اینه که سعی کنی hobby جدیدی پیدا کرده و جایگزین تلویزیون نگاه کردن کنی.... ما اگه بدونیم با دیدن تصاویر تلویزیون چه بلایی از دید انرژی سر خودمون می آریم اصلا روشنش نمی کنیم.... مگه مثلا امثال مستندات طبیعت و حیوانات و چیزهایی شبیه راز بقا و .......
البته خودت می دونی.... این فقط یک پیشنهاد دوستانه بود و شرمنده اگه جسارتی است......

کاملا با حرفات موافقم. البته من به دلایل دیگه ای جز تلویزیون دیدن این کارو می کنم! منظورم اینه که این فقط یه راهیه که به هدف دیگه ای برسم. اما راست میگی. باید سعی کنم یه راه دیگه پیدا کنم.

دشمنت شرمنده. خیلی هم خوب حرفی زدی. ممنونم عزیزم

mersedeh سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:23 ب.ظ http://fire-girls.blogfa.com/

نوشتن تو رو دوست دارم دوست عزیز

اما زیر هشت و تاوان و فاصله های خودمونو ترجیح میدم

خوب منم که همینو گفتم :)

ر.جنکی چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:52 ق.ظ http://fly.blogksy.com



بازم که ننوشتی

می نویسم به زودی. دارم سعی می کنم ذهنمو ورزش بدم تا گرم شه!

اتل متل چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:55 ق.ظ http://shilly-shally.blogfa.com

سلام دوست جون! دلم برات . شده و لازم نیست که بگی می دونم تو هم همینطور!!! ول کن این فارس وان با اون سریالهای خاله زنکیشو!!

سلااااااااااام.خوبه که میدونی! پس من چیزی نمیگم! فقط اینو بگیر

میبینی؟ وضعمون خوب شده دیگه می تونیم تو جوابا هم شکلک بذاریم. لازم نیست هی با کلمات خودمو بکشم تا احساسمو نشون بدم

ببین من دلم می خواد این سریالا رو ول کنم ولی اونا منو ول نمی کنن! باور کن

حسین چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:22 ق.ظ http://hosseinb.blogfa.com

سلام
ممنون از حضور و نقدتون .

سلام
خواهش می کنم. وظیفم بود.

دخترآبان پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ق.ظ http://fmpr.persianblog.ir

یه وقت به خودت سختی نده واسه آپ کردنا ... اصلا :دی

نه خیالت راحت

بزرگ جزیره پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ب.ظ

بشین عینه پیرزنا فارسی وان ببین

چرا عین پیرزنا؟ عین یه خانم متشخص میشینم می بینم!

اتل متل جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:07 ب.ظ

اتفاقا ما هم وضعمون خیلی خوب شده.یه روز دسترسی به بلاگفا مقدور نیست و از صبر ما تشکر می کنه یه روز هم نظرات کلا خرابه .خدا به داد بعدش برسه!!!
اینم مال شما

خدارو شکر که خودمو از بلاگفا نجات دادم. بلاگ اسکای واقعا بی دردسره. تا حالا که اینطوری بوده. تو هم بیا پیش من

نارنین جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:11 ب.ظ http://farzandanekorosh.blogfa.com

فارسی وان هم که به سلامتی قطع شدمیخواستم بدونم اخر ش سالوادور چیکا میکنه

تو ماهواره های نایلست و عرب ست و یوروبرد داره به کارش ادامه میده. یکیشو بگیری مشکل حله

اذین شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:35 ب.ظ http://oondoora.blogfa.com

سیلام
خیلی خشکل نقد کردی خدایی
ولی خدایی این فاصله هام بسی چرته
همش می خواد بگه بده زشته
و دختر هف خطه پسر معصومه
فارسی وانم در قسمت بعدیشو ببینی کافیه بقیش اضافاته
البته از نظر من
اره این ضرغامی هم گند زده با خریدن سریالای کره ای
اه
کاش تلویزیون واقعا" ملی باشه!
منظورم البته پخش نکردن سریالای دیگه نیس اصن
اقا یعنی من دختر خاله سه سالمم میبینه!
ولی در کل به نظرم واسه اقایونم بد نیس مات میچسبن به این موضوعاتو ول می کنن
بدرود سرسبز باشی

خدا هم به ما با این بلاگفا صبر عیوب بده

سلام دوست من
مرسی لطف داری عزیزم
آره! موافقم. فاصله ها بیش از حد شعاریه. منم دیگه نگاه نمی کنم.

آره واقعا! سریالای فارسی وان اضافات زیاد داره. ولی کلا سریال بی کش خیلی کم دیده میشه! مثلا نمونه هایی مثل فرار از زندان که همیشه پر از اتفاق و حادثه و جذابیت باشن واقعا نایابن!

از نظرت ممنونم.
ایشالا بلاگفای شما هم به زودی درست میشه

ر.جنکی شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:03 ب.ظ http://fly.blogsky.com





خودت بدون که چی می خوام بگم.

می دونم!

مرسی که نوشتنم برات مهمه.
چشم می نویسم. اگه حس کنم نوشته م چیز به درد بخوری میشه!

کتانه شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:39 ب.ظ http://katayoun.blogfa.com

نگفتی آیکون گل کجا دارین؟

تو دل مهربون خودت

[ بدون نام ] دوشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:56 ب.ظ

سلام
در مورد اسامی سریال فاصله نظر داده بودی!!!!

بدون جوون شروع خلقتت با اسما خدا بوده که همش عربیه. سعی بکن نظرات کودکانه خودت رو در حوزه سیطره خدا با دقت مطرح کنی.توی خاکی دودست و دو پا رو چه به دخالت در مصلحت عالم خاکی ای که کل وجودش خداییه و مال او و ما فقط اسم یک محدوده از کره زمین رو ایران گذاشتیم و نه معنا و نه ماورا و نه مفهوم و نه... اگر بفهمی و تفاوت اسما رو احساس کنی که راهنماییت می کنم فاصله اش دقیقا از زمین تا آسمانه.

سلام علیکم!
شما چرا خودتو معرفی نکردی حالا؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد